Porfyrgårdens förskoleblogg

Porfyrgårdens förskola ligger i ett naturskönt område där vi har världens underbaraste utemiljö alldeles inpå knuten. Förskolan består av två avdelningar, Herrgården där vi för tillfället har 16 barn i åldrarna 1-3 år och med tre pedagoger och Annexet där det för tillfället är 18 barn i åldrarna 4-6 år med 4 pedagoger.



3 december 2014

Rymdskepp

Just nu har vi några i gruppen som bygger och leker rymdskepp, så vissa dagar hittar ni oss på Mars eller Saturnus.
Vi har börjat lyssna och sjunga en sång som heter "Jag är en astronaut" och den har blivit populär.
 Det kanske är någon av er föräldrar som kommer ihåg den från den tiden Linus Wahlgren sjöng den,
 annars så kommer texten här:


Tio, nio, åtta, sju, sex, fem
Fyra, tre, två, ett, noll, start

Jag är en astronaut
Jag är en astronaut
Mamma och pappa sover
Och jag är en astronaut

Här i min rymdraket
Här i min rymdraket
Ut genom rymden flyger jag
Nu lämnar jag min planet
Han är tuffing
En riktig liten hårding, ja
Som vet vad han vill
Och lite till

Jag är på väg till Mars
Jag är på väg till Mars
Och min raket den kraschlandar
Rakt här på min madrass

Jag är en astronaut
Jag är en astronaut
Mamma och pappa sover
Och jag är en astronaut
(Heej!)
För jag är en astronaut
Jag är en astronaut

Han är tuffing
En riktig liten hårding, ja
Som vet vad han vill
Och lite till

Här i min rymdraket
Här i min rymdraket
Att titta på månen och käka glass
Är det bästa jag vet

Jag är en astronaut
Jag är en astronaut
Mamma och pappa sover
Och jag är en astronaut

Jag är en astronaut
Jag är en astronaut
När mamma och pappa sover
Då blir jag en astronaut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar